Performance marketing

“Het is niet omdat de performance meetbaar is, dat je de factor creativiteit mag vergeten.”

De meetbaarheid van resultaten is lang de achilleshiel van marketingcampagnes geweest. Bereikcijfers, oplages, couponnetjes enz. gaven wel een idee van de mogelijke ROI, maar eigenlijk was dit steeds het betere giswerk. De kosten waren meetbaar, de resultaten niet.

Vandaag is dit fundamenteel anders. Digitale marketing kan je richten op heel concrete en meetbare doelstellingen: meer clicks, meer conversie, meer leads, meer sales … De essentie is dat er gewerkt wordt met een duidelijke call-to-action en een meetbaar verband tussen de (digitale) marketingcampagne en het resultaat.

Maar ook performance marketing ontsnapt niet aan een aantal ijzeren communicatiewetten voor een goede campagne:

  • Kies de juiste kanalen!
    Waar zit je doelgroep? We zijn bv. geneigd om te denken dat je B2B-leads best bereikt via LinkedIn, maar het is best mogelijk dat Instagram en Google Ads betere keuzes zijn. Via doordachte testcampagnes kom je hierachter.
  • Zorg voor een flow zonder hiaten!
    Als je leads of klanten klikken, moeten ze op de juiste pagina terecht komen. Een ‘klik hier voor je gratis offerte’ die op een algemene homepage terecht komt, werkt niet. De sales funnel moet kloppen. Lijkt evident, maar is het niet altijd.
  • Wees creatief!
    Het is niet omdat de performance meetbaar is, dat je de factor creativiteit mag vergeten. Het design, de tone-of-voice en de creatieve invalshoeken moeten kloppen. Ook bij performance marketing.
  • Definieer de juiste meetbare KPI’s
    Niet alles wat meetbaar is, is even relevant. Denk goed na wat je precies wil meten en gebruik de juiste tools. Een goed ingerichte Google Data Studio bv. laat je toe om alle relevante resultaten in real time op te volgen, te analyseren en bij te sturen.

Strategisch creatief, denken én doen:
creëren, activeren, evalueren en ... optimaliseren!

Maak kennis met onze resultaatgerichte aanpak.
Contacteer ons

Headlines to be proud of

Introductiecampagne voor het nieuwe merk RRReis

‘R’, staat symbool voor de samenwerking van de drie provincies

"Introductiecampagne voor het nieuwe merk RRReis"

Van 59 naar 77% naamsbekendheid

Een succesvolle omnichannel aanpak

"Van 59 naar 77% naamsbekendheid"

De lancering van de  Sezoens<wbr>­campagne, effe anders!

Een activatiecampagne waar muziek in zat

"De lancering van de Sezoens­campagne, effe anders!"