Unilever PIW-conventie Rotterdam

Midden het digitale communicatiegeweld, blijft het fysische event een unieke mogelijkheid voor marketeers en managers om hun boodschap te matchen met de stakeholders. Event marketing evolueert meer en meer naar experience marketing. Het gaat in essentie over het opbouwen van een gepersonaliseerde relatie. Op die manier gaat de impact van een event veel verder dan louter informatieoverdracht.

Hoe online real-life-netwerking stimuleren?

De emotionele connectie
Bij experience marketing zorg je voor een strategisch sociaal contact tussen de deelnemers. Je neemt je deelnemers mee op een gepersonaliseerde trip door rekening te houden met hun specifieke interesses, hun likes en dislikes. Je creëert een sfeer van wederzijds respect. Kortom, je houdt steeds in het achterhoofd dat je samenwerkt met mensen die niet alleen rationeel zijn, maar ook sociaal en emotioneel. Uiteindelijk trek je op die manier de virtuele beleving door naar real life. We triggeren constant de two-way communicatie met onze doelgroepen via social media, via chat boxes op onze websites en alle mogelijke andere, vaak mobiele, media doorheen de customer journey. Tijdens een event krijg je daarbovenop de mogelijkheid om een emotionele connectie te creëren met de deelnemers.

Unilever PIW-conventie Rotterdam

netwerken via de convention app
Unilever past deze basisprincipes van een hedendaags special event niet alleen toe tijdens klantgerichte events, maar gebruikt deze ook voor interne communicatie. Voor de laatste worldwide Purpose Implementation Workshop van Unilever in Rotterdam realiseerde communicatiebureau Pubmarket! een performante convention app die alle deelnemers eenvoudig konden downloaden. Via de app konden de deelnemers aan de conventie niet alleen het programma, de deelnemerslijst, de zaalindeling en de conventiedocumenten consulteren, maar ook en vooral in discussie gaan met de keynote sprekers en de andere deelnemers. Interactie, comments posten, stemmen op alternatieve voorstellen, contact zoeken met andere deelnemers, het kon allemaal in real time via de convention app. Omdat het een interne meeting betrof, was ook de confidentialiteit van de app een belangrijk issue. Pubmarket! zorgde er voor dat alle informatie beveiligd werd en voor 100% intern bleef. Uit de evaluatie achteraf bleek niet alleen dat bijna alle deelnemers de event app hadden gedownload en intensief gebruikt, maar ook dat het een geweldig hulpmiddel was voor de onderlinge netwerking. Of hoe online en real life naadloos in elkaar kunnen overvloeien.

Networking via the convention app

Integrale conventiebegeleiding
Pubmarket! deed veel meer voor deze high level workshop dan enkel maar de convention app. We startten met de uitnodiging voor het event en zorgden voor de aankleding van de congresruimte. De badges, roll-up banners en informatiepanelen waren ‘made by Pubmarket!’. We zorgden ook voor de creatieve powerpoint presentaties met veel beeld en geluid. De presentaties werden gepresenteerd op een zeer bijzonder zestien meter breed scherm. Een vierkoppig team van Pubmarket! zorgde drie dagen lang voor de beeld- en geluidregie van het event.

Integral convention support