Een nieuw intern communicatie​platform: UFS NEWS 2.0

Pubmarket! kreeg de opdracht om een nieuw globaal platform te realiseren. De briefing was duidelijk: het platform moest aansluiten bij de nieuwe digitale strategie; ‘make it engaging & relevant’! Het nieuwe digitale platform “UFS Video News” bestaat per update uit 7 à 8 video items. Videoboodschappen in een ‘bite size’ van maximaal 2 minuten zijn key elementen in het concept. De navigatie is intuïtief en stimuleert recurrent visits. Net zoals in de videoboodschap vroeger, zit in het nieuwe platform een herkenbare structuur met topics zoals business results, brand strategy, ”people with Purpose”, achievements en external trends. Alhoewel het platform strikt intern is, werd het wel voorzien van social media features zoals likes. Een goede barometer voor de engagement!

Een nieuw intern communicatieplatform

Voor een globaal opererende foodservice onderneming zoals Unilever Food Solutions is een goede interne communicatie een absoluut kritische succesfactor. UFS onderschrijft dit al jarenlang maar de communicatie van de kwartaalupdates was aan vernieuwing toe. De content – resultaten, innovaties, HR nieuws, enz. – klopte, maar de vorm, de 20 minuten durende boodschap van de CEO, moest beter aansluiten bij de huidige tijd.

Het nieuwe digitale platform is ondertussen up & running en het werkt! De openings- en click rates stijgen en – zeer belangrijk – bijna 40% van de bezoekers komt een 2de en 3de keer terug.

Pubmarket! zorgt voor het creatief concept, de architectuur, het development van het platform, de redactie en content inclusief de video messages en analytics.

Nieuw intern communicatieplatform