The ‘Lipton Exclusive Selection’ Experience

Met het vernieuwde brand ‘Lipton Exclusive Selection’ beoogt Unilever Food Solutions een ingrijpende up-market herpositionering van zijn Lipton theeproducten op de horecamarkt. Net zoals men vandaag geen koffie meer drinkt maar een Caffé Latte of een Espresso Macchiato, wil Unilever Food Solutions de consument stimuleren om geen thee maar wel een Asian White & Rose, een Pure Black Ceylon of een van de elf andere luxe Lipton theeën te bestellen.

The ‘Lipton Exclusive Selection’ Experience

Lipton Exclusive Selection is bij uitstek een concept voor hotels, restaurants & cafés. Unilever Food Solutions besteedde bijzonder veel zorg aan de samenstelling van het assortiment, de kwaliteit en de verpakking. Het assortiment bevat lange theeblaadjes en kruiden, gecombineerd met zichtbare stukjes fruit en bloemen, verpakt in een semi-transparant, piramidevormig theebuiltje.

The ‘Lipton Exclusive Selection’ Experience

Om de nieuwe productlijn met veel impact te lanceren naar de professionele doelgroep heeft communicatiebureau Pubmarket! vol ingezet op experience marketing en event communicatie. Voor het event selecteerde Pubmarket! drie locaties op het Antwerpse ‘Eilandje’: het Felix Pakhuis, Urban City en het MAS. Kortom een echte take-over van de meest hippe buurt in Antwerpen, perfect in lijn met de nieuwe producten. De beleving sloot aan bij de locaties. Trendwatchers gaven inspirerende sessies: ‘Tea is the new coffee’, een spreker van de Rain Forest Alliance verduidelijkte de sustainability van de theeproductie en uiteraard was er tasting, maar niet zomaar tasting. Er was een workshop ‘maak je eigen theeblend’ en een workshop met een ‘theesommelier’. Wat zou trouwens het thee-equivalent zijn voor een barrista? Sepideh Sedaghatnia, in een vorig leven sommelier van 't Zilte en vooral bekend als jurylid uit Mijn Pop-uprestaurant, leerde de deelnemers theecocktails maken. De lancering werd afgerond met een food & theepairing in Het Zilte, het toprestaurant op de topverdieping van het MAS. Het event illustreerde zo perfect hoe Unilever Food Solutions zijn klanten kan helpen om in hun zaak een bijzondere theebeleving uit te bouwen en zo meer omzet te realiseren met deze mooie producten.

The ‘Lipton Exclusive Selection’ Experience

Tijdens het volledige event stond de ‘tea experience’ centraal, veel meer dan het product op zich. Alles zat in lijn: de locatie, de experience, de relationing. En achteraf bleek dat Unilever Food Solutions en Pubmarket! perfect inspeelden op het verwachtingspatroon van de consument. Thee is dé nieuwe hype, tea is the new coffee!

Dit event werd uitgevoerd in samenwerking met New Balls Please.

The ‘Lipton Exclusive Selection’ Experience
The ‘Lipton Exclusive Selection’ Experience