BergHOFF on‑the‑go

De tijd dat we enkel boterhammetjes met choco mee naar het werk of naar de school namen, ligt al even achter ons. Vandaag kiezen we voor yoghurt met fruit of granola, slaatjes met quinoa, een verse soep enz. Dat bewaar je natuurlijk niet in een simpele boterhammendoos maar wel in hippe en degelijke food-on-the-go spullen. Dit is BergHOFF, de Belgische specialist in keuken- en kookgerei, uiteraard niet ontgaan. Zij ontwikkelden samen met designer Pieter Roex het Leo-to-go gamma met 14 producten om mee uit te pakken tijdens je middagpauze.

Gepersonaliseerde Travel Mug

Communicatiebureau Pubmarket! ontwikkelde rond de Porcelain Travel Mug, die je gratis kon laten personaliseren, een volledige campagne om het gamma op de kaart zetten. De jonge generatie van 20 tot 35 jaar was de prioritaire doelgroep van de campagne die hoofdzakelijk digitaal ging en vertrok vanuit de dedicated landingspagina ‘pimp your mug for free’. Gedurende vier maanden brachten influencers de gepersonaliseerde Leo Travel Mug onder de aandacht, ondersteund door display campagnes en pre-rolls op YouTube. Ook de social mediakanalen van BergHOFF draaiden tijdelijk quasi volledig rond het pimp-your-mug-for-free thema. Voor de buitenlandse distributiekanalen van BergHOFF ontwikkelde Pubmarket! een B2B-mailing met de focus op de potentie van de personaliseerbare Leo Travel Mug als relatiegeschenk.

De tweede fase van de Leo-campagne ging breder dan enkel maar de travel mug. Met een goed scorende collectie-advertentie en zorgvuldig geplande geschenkmomenten op Facebook en Instagram brachten we het volledige Leo-gamma onder de aandacht. Zowel de Facebookpagina als de Instagrampagina kregen hierdoor een enorme boost aan volgers. Samen met de gunstige WOM van de influencers en de positieve klantenreviews zorgde dit voor een sterk toenemende vraag bij BergHOFF.